Tuesday 3 April 2012

Sambutan Hari Sastera Perdana


Bez..hehe. Tentunya itu perkataan pertama yang aku ungkapkan bila ditanya. Enjoy. Huhu. Bertemu masyarakat sastera yang mesra. Cuma, aku tidak mampu untuk berlama-lama duduk di dalam dewan untu mengikuti seminar. Mengantuk. Situasi yang sememangnya tidak dapat dielakkan. Lantas, aku mengambil keputusan untuk keluar dewan. Sayangnya, diri gagal memenuhi majlis ilmu. Maaf diri, aku tidak mampu. Maaf juga diri kerana sengaja memilih tempat duduk belakang dan tidak bersama teman-teman yang lain. Bukan mahu menyendiri. Sengaja, agar bila aku mahu terlelap nanti, cepat-cepat aku akan bangun mendapatkan situasi yang lain dan agar tidak mengganggu teman-teman. Dibelakang dan duduk di barisan paling tepi, senang kan. Berkesempatan juga bertemu teman fb. Hanya bersua di fb, dan kini berselisih di alam nyata.
Disertai seluruh persatuan penulis tanah air, termasuk Sabah dan Sarawak. Juga indonesia, Thailand, Singapura. Menginap di homestay, benar-benar selesa. Makanan juga penting ya. Hmm.. sedap. Dan yang paling bez, bila dapat bertemu rakan-rakan penulis dari Kelantan. Windunyeee. Bertemu rakan senegeri di negeri orang. Dan awalnya kurang mengecami. Maklum, serasanya, hampir 6 tahun juga tidak bertemu. Tapi masih tetap mesra seperti dulu atau lebih mesra lagi kala kini.
. Haji Osman, bendahari PPK (Persatuan Penulis Kelantan), terima kasih kerana apabila ditanya, masih mengingati saya dengan tepat sekali. Sayang, tidak berkesempatan berbual panjang. Semoga jumpa lagi di lain masa. Seperti kebiasaan lalu, bertemu dan berpisah dan masih tetap menyemai kemesraan dalam kenangan.
. Ini pula teman-teman dari Sarawak. Juga mesra dan ramah semuanya. Benar-benar "bez" berada dalam daerah masyarakat sastera. Dan ada sesuatu yang membuatkan terfikir. Benarkah, mungkinkah, atau barangkali. Sesuatu itu biarlah menjadi rahsia diri saja.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger