Tuesday, 12 July 2011

Kala lewat malam

Percaturan Takdir memang begini, beginilah jadi, takkan jadi begitu. Jika terus dipersoalkan mengapa dan kenapa, macam-macam boleh berlaku. Terima, redha, ihklas, sabar, dan usaha. Berdoa dan ikhtiar. Bila malam, segala aktiviti siang berlalu. Rutin kala lewat malam berbeda ke atas setiap individu. Ada yang sedang lena terbuai mimpi, ada yang baru terjaga untuk menyambung tugasan yang harus diselesaikan, ada pula yang belum mampu untuk lelapkan mata. Masih berkeluh-kesah di atas katil. Memikirkan kerisauan hari esok. Ada juga yang memang menjadi kebiasaan tidur lewat malam. Kerutinan mata sudah dibiasakan begitu. Macam-macam ada. Tetapi, berhati-hati. Kala lewat malam, inilah waktu yang cukup sesuai untuk seseorang mengenakan sebarang sihir kepada kita. Berwaspadalah!
Oh ya, kenapa saya sering berkata tentang sihir atau ilmu hitam??? Sebabnya, ianya ada dan mesti juga percaya. Cuma, kita harus sentiasa bertawakkal kepada Allah dan tidak harus takut kepada orang yang mengamalkan ilmu hitam. Hanya Allah yang Maha Berkuasa. Tanpa izin Allah, semua itu tak mungkin terjadi. Pucuk pangkalnya, berpegang kepada Quran dan Sunnah.
1)Amalkan bacaan 4 Qul sebelum tidur
2)Baca Ayatul Kursi
Tak perlu banyak. Hanya itu saja. Sekurang-kurangnya. Atau.. jika rajin, bacalah apa-apa saja surah. Takkan memudaratkan. Dapat pahala lagi. Insya'Allah. Boleh jadi pendinding bagi menghalang ilmu jahat ni terkena ke atas diri kita. Ilmu, tak perlu banyak, yang penting, amalkan dan istiqomah. Selamat lewat malam.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger