Saturday 2 July 2011

Apa itu cinta???

Jika kau masih mahukan cintaku yang dulu, jadilah seperti kau yang dulu. Yang mendambakan aku sebagai temanmu, kekasihmu, syurgamu, jiwamu, hidupmu, dan isterimu dunia akhirat, dan akulah bidadarimu kelak. Jika itulah yang kau mahukan, aku ini mendambakan setinggi hasrat, sejauh harap, jadilah sepertimu yang dulu. Andainya begini cinta, aku tidak mahu bercinta lagi. Bukan cinta ini yang kuperlu. Cinta, sepertiku. Yang mengimpikan kau sebagai bidadaraku di Syurga. Kaulah kekasihku sampai ke mati. Kaulah suamiku hingga ke Syurga abadi. Sekali kau melukakan aku, seluruh denyut nadi ini akan terhenti. Aku akan bernafas dan tetap bernafas, tapi.. tanpa hati dan cinta lagi.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger